VINTERTRÖTTHET.COM!

Ibland blir jag trött på att jag är så destruktiv. Jag vet att något gör mig ont, men fortsätter. Jag har en orättvis bild av mig. Jag ska vara så mycket, ha tid med så mycket och helst av allt  - göra det med ett leende på läpparna. Antingen får man käka rosenrot eller sova tolv timmar om dagen för att vara konstant glad är mission impossible under den här årstiden. Jag ber om kraft, om ork och om lite mera tid på dygnet. Ge oss några fler timmar!
Vi kan så mycket vi människor, så varför har vi byggt upp system som förhindrar lyckan? Vem säger att vi inte kan ändra på vintern så vi tar till några fler timmar. Dygnet får 28 timmar och vips är problemen borta. Sen hamnar det förslaget längst ner på listan tillsammans med min idé om att trycka upp pengar med en sedelpress för att skicka ner till Haiti. Vi är så fiffiga vi människor när det kommer till vissa saker, men varför ska vi vara så sparsmakade?
Nej - 28 timmars dygn under vintern och sedelpress in case of emergency. Ylva for president? YES



Eller ...nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0