-I'm curvy and I like it!

Ett av mina nyårslöften var att börja träna. Jag har inte tränat på flera år och har mer eller mindre nöjt mig med detta. Några extra kilon här och där ger karaktär, har mitt motto varit  - men sen fick jag se ett program om folkhälsa. Okej om det skulle handla om min kropp - för den är "frodig och härlig" som min pojkvän så fint försöker uttrycka det (just another word for just plain fat) men nu är det om folkhälsa, mina hjärtan och mina kärl! Jag har ett sånt gott hjärta - men tydligen måste jag träna det även fysiskt. Och jag som trodde att det räckte med att älska sina fiender...

Så sagt och gjort. Jag och mamma tog tag i oss själva och bestämde oss för att börja gymma. Idag tog vi första steget, bokstavligt. Vi åkte dit, glodde på människorna som tränade, kaféet och kände in stället. Vi tog varsinn blankett och gick ut därifrån. När vi kom hem fick vi ångest - of course! Vi skulle ju göra så mycket mer än bara stirra, meningen var ju faktiskt att vi skulle träna.

Så imorgon ska vi åka tillbaka till gymmet, ha med oss kläder och faktiskt träna. FORTSÄTTNING FÖLJER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0