Sörenstam/Wood och midsommar

Midsommarafton. Sju blommor under huvudkudden, dansa små grodorna, fixa en midsommarstång. Så var allt det över och allt det gjort. Nu börjar folk bli lediga, sommar i P1 börjar sändas och Annika Sörenstam tilltalade inte mig - men kvinnan kan spela golf. Det är mer än vad vissa kan. Vi spelade minigolf i Ljungskile, på Öland med. Eller "äventyrsgolf" som det så fint heter. Jag kom sist båda gångerna, kanske för att jag blir lätt uttråkad - men nog mest för att jag inte är någon Annika Sörenstam. Jag är ingen Tiger för den delen heller (tack och lov!). Men midsommarafton det är ju lika plain varje år. Varje år sitter man där med trevligt sällskap, äter den förbaskade sillen med kokt potatis. När jag var liten hatade jag Midsommar för att det alltid var så äcklig mat, nu har jag ändrat åsikt. Kanske har jag vuxit upp och fått vuxen smak eller så har jag bara lärt mig äta sill. En del menar ju att man kan lära sig tycka om allt, kanske är det så även med midsommarmat. Mamma och pappa liksom tvingar en att äta det, för att de i sin tur har blivit tvingade. Så sitter man där och lider tills man börjar tycka det är gott. Mina barn ska få äta sill så det läcker ur öron'a på de, de ska bli uppfostrade med sill och potatäta. Midsommar året om. Nej det klarar vi oss utan - golf med. Eller hur Sörenstam/Wood?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0