jag vill ha din frihet.

ibland tänker jag att jag är himla töntig. Som att jag inte vågar öppna dörren när folk ringer på och det bara är jag hemma och jag inte väntar besök. Jag känner mig hemskt fånig då jag måste sticka ut huvudet ut ur fönstret och skrika med rädd stämma "hallå, vem är det?"
ibland vågar jag inte ens det och så tiger jag tills personen avlägsnar sig. Då och då får jag också ett sms "Hallå, jag var ju hemma hos dig. Varför öppnar du inte?" oops..
Eller att jag inte vågar gå ut och springa själv, eller gå hem på kvällarna. Att jag går stressat med nycklarna ut från knogarna.
men så läser jag det här: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.390192--det-var-en-ra-valdtakt-  och det här: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.390117-14-aring-attackerad-och-valdtagen i tidningen och så tänker jag: Min rädsla är helt legitim.
Hur långt ska det gå innan man tar krafttag mot våldtäkter? Varför inskränker man halva jordens befolkning deras frihet? Det är svårt att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0