4H vs. Nordens Ark

Förresten hörde jag en vän berätta för mig om att han varit på en flygplats och sett en söt tjej. Det visade sig att de skulle till samma kontinent och möttes vid bagageuthämtningen. Då säger tjejen:
-Jag känner igen dig. Vi var på samma läger för 10 år sedan. Nordens Ark-lägret, du vet.
(mer romantisk än så blir inte historien)
men jag tycker det var så roligt att höra att Nordens Ark-läger faktiskt fanns. Jag åkte aldrig på några läger som liten och jag har alltid tyckt hemskt illa om djur. Alla mina vänner åkte på 4H-läger och klappade och matade kaniner men Nordens Ark - det måste ju vara lite mer hardcore alltså. En tydlig klassuppdelning, vissa fick nöja sig med kaniner och grisar medan andra fick mata vargar.
Tack och lov att jag slapp båda delarna. Men ibland kan det ju löna sig att vara i kontakt med djur om man skulle möta någon snygg kille/tjej på någon random flygplats i världen. Men sen är det ju typiskt att historien inte blev bättre alltså. Om jag hade varit min vän hade jag nog försökt kräma på lite mer. Alla vet ju att flygplatsromantik är den bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0